zondag 27 februari 2011

Zwarte markt

Vanmiddag ben ik samen met JeeBee naar de Zwarte markt geweest.



Het was lang geleden dat we op een rommelmarkt waren en dus waren we er “aan toe”.
Gelukkig voor de Prins Bernhardhoeve, worden de zwarte markten sinds vorig jaar georganiseerd en als je ziet, hoeveel mensen er op af komen, voor een entreeprijs van € 3,00pp. Ik zou willen dat ik het zelf bedacht had.

We hebben dus lekker over de markt geslenterd, samen met een paar duizend anderen.
Leuk………………… Wat je zoal ziet.


Ik ben eigenlijk altijd wel op zoek, op zo’n markt. Naar lelijke eendjes bij voorbeeld.
Bij een van de standhouders zag ik er eentje, maar eerlijk is eerlijk, JeeBee zag hem het eerst.
Een groen 2cvtje uit de Kuifje verhalen. Ik kon hem niet laten staan en na betaling verdween het karretje, nog in de originele verpakking, in mijn big shopper.


Leuk om dit karretje met daarin de detectives Jansen en Jansen te vinden. Deze gaat bij de verzameling. (Ik heb er nog maar plm. 300)
Thuis gekomen heb ik direct het fototoestel gepakt en een paar plaatjes gemaakt. Kijk toch hoe mooi.


En toen nog wat Googlen op jansen en jansen 2cv en dan kom je op: Autogekken.nl een weblog voor en door autogekken. Hier vond ik het log: Dupond & Dupont et 2CV Belge.
Een leuk artikel over Kuifje, 2cv en Jansen en Jansen., Lees hier maar.

In de originele verpakking zat ook nog een certificaat van echtheid, met deze afbeelding.

Ik ga nu wat ruimte zoeken in de overvolle vitrines en JeeBee zal misschien wel van de gelegenheid gebruik maken, door op te merken, dat ik de boel dan ook net zo goed direct kan afstoffen.
Het beroerde is, dat ik weet dat ze gelijk heeft, maar het is zulk ……werk.

Nou, tot de volgend keer.

5 opmerkingen:

  1. Oefff ben ik blij dat ik die van Marktplaats niet gekocht heb....
    hhhm welke ik nu niet meer kan terug vinden
    heb je er toevallig twee gekocht ;-)

    Enuh die JeeBee wat een strenge vrouw
    je hebt zeker een sprookjeshuwelijk
    als je thuis komt zit de heks op de bank......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is toch wat 3 euro betalen om rommel te mogen bekijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ina: Zoek je ruzie? ;-)
    Sprookjeshuwelijken bestaan niet. Als ik de heks ben, is FGK een grote boze tovenaar, die -als je niet oppast- je met zijn toverstokje verandert in een kikker!

    Wat betreft dat afstoffen, daar zeg ik NIKS meer over.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die lelijke eendjesverzameling. Maar dit is wel een hele mooie ;-)
    Vroeger zelf twee eendjes gehad: een kanlrode en een Charleston met bordeauxrood en zwart. Als ik het geluid van een lelijke eend hoor word ik bijna sentimenteel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. EENDEN!! Het is zo'n leuke auto! Ik zal eens wat beter op je verzameling letten. Gaaf deze! Zoals je weet was mijn eerste auto een eend. Ik word nog altijd blij als ik er één zie.

    BeantwoordenVerwijderen