donderdag 17 februari 2011

Het voorjaar is in aantocht

Het is nog wel wat vroeg, maar het zonnetje zorgt toch bij veel mensen voor een beginnend voorjaarskriebeltje. Nou, eigenlijk doet de zon dat niet alleen, maar kijk eens wat er zo weer uit de koude grond komt, tussen het dode blad door. Is het niet heerlijk om te zien?



Van oudsher wordt dan veelal gedacht aan de voorjaarsschoonmaak.Zo erg is het bij mij niet. Ik heb er zelf ook nooit last van gehad.
Maar toch heb ik nu al een heel huis schoon gemaakt. Alles in één dag.
Kijk wat ik opgeruimd heb.

De geachte tijdelijke bewoners hebben gewoon de boel, de boel gelaten en zijn weer vertrokken.
Nu krijgt het nestkastje, want daar gaat het natuurlijk om, aan de buitenkant een nieuw laagje verf. Dan kan het er wel weer een jaar tegen.
Ik hoop ook dit jaar weer op een mezenpaar.

Hebben jullie ook een nestkast in de tuin?

Tot de volgende keer,

FGK

3 opmerkingen:

  1. LENTE Vanuit de auto zag ik in een flits al een bloeiende struik Een kornoelje of toverhazelaar. Maar vandaag was het vies koud.
    Nestkastjes heb ik niet meer De katten stonden daar TE bedelend onder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we hopen dat onze katten ze dit jaar met rust laten. Is het een idee om de paal te omwikkelen met prikkeldraad?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsss Ik heb een mussenflat gekregen! Die moet wel in de tuin......

    BeantwoordenVerwijderen